Skip to main content

Malay Movie||Hantu Kak Limah Balik Rumah

 Tajuk: Hantu Kak Limah Balik Rumah
Arahan: Mamat Khalid
Pelakon:
Awie - Husin
Johan RL - Abi Huraira
Mimi Nazeera
Shy8
Avaa Vanja
Delimawati
Zami Ismail
Pekin
Sofi Jikan

Sipnopsis dari review mima
Cerita ni sambungan drpd zombi kampung pisang. Pemulaan cerita yang Husin balik semula ke kmpung pisang dari singapore coz dia keje kat sne....start dia balik kampung tu mula la episod ttg kisah kak limah popular kat kmpung tuh...
yang mima leyh ckp sal kak limah ialah "kak limah,akak nie saiko gile" hahaha
yang si Husin plak rse x senang ati bile kna kacau ngan si kak limah nie..then mula lah satu kmpung kecoh hal hantu kak limah balik rumah...siap panggil bomoh bagai.scene bomoh2 yang datang ke kmpung pisang tu pun klakar jugak..mmg banyak  humor cerita nie..sesuai tuk orang yang tengah gundah gulana x pun yg ngah besedih...hehe last skali yg sbanarnye kak limah tu adelah....jeng jeng jeng...dah2 g tengok movie tue sendri....barulah PECAH PANGGUNG!!

Pengajaran dr movie nie
**Pemikiran yang kolot bagi sesetengah masyarakat tempatan yang pecaya tentang menda2 kurafat.contoh mcm kalau de orang sakit atau de benda yang x elok jd terus je tuduh org len guna bomoh la....
**Ade jugak masyarakat kita yang akan labelkan org tu penjahat sepanjang hayat n x kan berubah.macam kisah Pekin yang jagi bekas banduan.even dia dah berubah orang ttp ckp dia buat benda2 jahat lg.
**Dan Sepakat perlu ada dalam masyarakat.dalam cerita ni masalh tu timbul bila orang dalam kampung sendiri tak tahu tentang hal kak limah...Sampai berulat pembantu rumah kak limah coz mati sbab serangan sakit jantung...
**Dan pandangan orang kampung terhadap orang yang xde pendidikan...

Bintang
*****
cerita nie mmg x rugi tuk ditonton

Comments

Unknown said…
alahai.. aku nk tgk tp xde org nk teman.. cis..
mimmarazaq said…
lar ye ke? g tgok jgn x tgok...mmg lawak sgt2....
mimmarazaq said…
thnks....rajin2 singgah lg

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb