Love Contest||"Contest Story Sob..Sob..by Pieyaris"


Saat mima kehilangan seseorang yang mima sayang
dia pergi selamanya dan sekelip mata
NURUL ALEYA ZARA
kisah nie betul2 terjadi dalam hidup mima. zara ni anak kakak mima...nie ape yg mima tulis dalam diary mima selepas zara pergi....
********************
1 January 2010 - Tuesday
Tahun baru ni aku kehilangan seorang insan yang aku terlalu sayang yang aku dah anggap dia macam anak aku sendiri dan dia sangat la rapat n aku iaitu NURUL  ALEYA ZARA.. Arwah kembali ke rahmatullah pada 01/01/2010…..aku rindu dia sangat ya allah…terlalu cepat kau ambil dia dari aku…. Pengalaman hari itu aku x kn lupe kan…ara pagi tu kau hantar makanan untuk acu dalam bilik..tengah hari tu acu sakat kau ara…n tengah hari tu jugak acu tido kan kau di dalam pelukkan acu….then bile mama ara smpai kt makan sme2…..ya allah….klu la aku tahu ari tu hari terakhir aku bsame dia…aku akan peluk dia puas2 dan x kn lepaskn dia..ara acu xkan lupekan kau dalam ingatan nie…telatah kau selama cuti ni akan acu kenang sampai bile2….ara klu ara dengar isi hati ni…rasanye macam nak mati bile dapat tahu yang ara dah xde kat dunia ni…ara paklang bawak acu msuk wad icu tu..acu tengok 1jasad yang dah x bernyawa lagi..paklang bukak kn kain yang dah tutup ara..acu cium ara then acu trus keluar tuk cal semua saudara mara tuk bagi tau berita buruk ni….lemah rasanye badan ni bile tengok emak dan atuk tak mampu lagi bkata apa..acu cal bam.mak ngah menjerit2 bile dapat tau hal ni..macam mana acu nak tenangkan makngah sedangkan hati acu pun tengah becelaru masa tue…bile jenazah ara dah bawa blik melang…acu baca kan ara yasin malam tu…acu tahan mata ni tuk tidur coz acu tahu bila esok acu xkan dapat tengok ara lg…bile dah penat dan mengantuk acu tidur sebelah ara...ara,acu mandi kan ara pagi tu..acu cium ara lepas ara dikafan kan…ya allah….lepas tu ara disembahyangkan…jenazah ara dibawa ke kubur…kat situ la tempat ara disemadikan……hari tu jd hari terakhir acu dapat tengok ara….ara,acu sayang ara sangat2..petang lepas ara dikebumikan acu sakat anak2 buah yang laen acu cube gembirakn hati acu tp dorng xsme n ara..ara laen..slalunye ape2 mesti acu dahulukan ara n ara suke merengek2..ya allah rindunya aku…..mlm tu kt buat kenduri tahlil.wan atuk makngah n ayah xdapat ade mse tu coz dorang g seremban tuk jge mama ara…mama ara cedera teruk ara…mse kenduri tahlil mama liza yang uruskan semua..acu dah x dapat nak buat apa2 coz badan acu rasa lemah sangat n xde hati nk tengok sape2…hari ke3 pemergian ara,acu rse sunyi sangat…atuk still x dapat trime kenyataan ni kejap2 nangis…wan pulak simpan kesedihan dalam hati..acu dah nk pegi belajar..nti x sape yang dapat nk tengok2 kn wan…sekarang mama ara masih tak tahu lagi tentang ara…ya allah mcm mama ktorng nk bg tau kat mama ara…..ya allah kau bantulah kami tuk menghadapi segalanya ni dengan mudah..kau berikan lah ketabahan hati….aku harap segalanya akan berakhir..ara dah tenang duk di syurga..aku xkn lupekn NURUL ALEYA ZARA……………………
********************
Due Date: 11 March 2011

Comments

pieyaris said…
receveid it!!

thanks 4 joining...sorry sebab lambat jenguk...insyaallah keputusan akan diumum tak lama lagi...

Popular Posts