Skip to main content

Mengapa bayar lebih untuk jurugambar perkahwinan anda???

"eh,mahalnye...boleh kurang x"
"ade diskaun x"
"cut cost la sikit....kita kan kawan"
hahaha dan dan la kawan dah lama time nie
selalu jugak lah mima dengar ayat-ayat nie yang kan keluar dari mulut-mulut orang yang nak deal untuk ambik seorang jurugambar utuk satu majlis perkahwinan...
 Tahukah korang tentang kerja seorang jurugambar?? Tahukah korang kos-kos yang terlibat masa proses fotografi dijalankan....

KOS PERALATAN KAMERA
untuk memberi hasil yang berkualiti seorang jurugambar memerlukan kelengkapan kamera yang berharga 10k & mungkin kos lebih dari yang mima sebut....huhu jadi dalam masa yang sama anda sebenarnya bayar untuk sewa kamera tersebut...jadi kalau anda rasa nak murah lagi...sila mintak jurugambar anda pakai kamera compaq....untuk hasil yang setaraf dengan pemintaan...wihiii

KEMAHIRAN JURUGAMBAR
 pengetahuan , kemahiran , komunikasi , kreativiti , adelah sangat penting untuk seorang jurugambar yang anda ambik... supaya sesi bergambar tue tak membosan kan... dan semakin pakar jurugambar tuh semakin berpuas ati lah dengan hasil kerja mereka...dan semakin tinggi lah bayaran...berbaloi kn dengan hasil kerja.

MASA
Perkhidmatan seorang jurugambar akan dikira mengikut masa bagi setiap tugasan..... korang kena paham yang jurugambar pon ade kehidupan dorang...dan sanggup tingalkan insan tersayang untuk mengambil gambar hari bermakna korang..huhuhu

EDITING, PROSES & PRINTING
Kerja-kerja seorang jurugambar tak habis bila majlis korang dah habis sebab dorang kena buat editing untuk custom album & + + + seperti yang dijanjikan... untuk siapkan beberapa page untuk custom album lagi...stiky album....lepas tu nak pegi hantar printing lagi...

KOS MATERIAL
Gambar yang dah siap di edit tuh kena print atas kertas yang berkenaan xkan pulak print atas daun keladi kan...jadi itu jugak adelah salah satu kos yang perlu anda tanggung...untuk tatapan anda sepanjang hidup...nanti boleh tunjuk kat anak2, cucu & cicit...

SUMBER: media kreatif
**********
WITH LOVE
cikmima

Comments

Anonymous said…
betul2
lingkup la photographer kalo mintak bagi diskaun murah n sebginyer
mimmarazaq said…
aha...
photoq pun sosak jugak
:)
Fikri Rais said…
invest lebih sket utk kenangan moment yg hanya sekali seumur hidup.. lain la kalau kawin 2-3-4..
mimmarazaq said…
yup....
walaupun kenduri yang serdahana...
ambik photog yg pro...
gambar ttp kan nmpk wow!!
pikir2 n slamat beramal...
tuk tatapan sepanjang hidup n selamanya...

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb