Skip to main content

Hari tanpa Beg Plastik

Hye Semua,
Selamat beristirehat di hujung minggu, untuk yang nak pegi shopping pulak jangan lupa bawak beg extra coz hari sabtu adelah hari tanpa beg plastik yup! hehehe tapi korang boleh dapat bag plastik dengan syarat bayar le RM 0.20 lar..... nak ke bayar? buat kaya kedai yang korang pegi tuh je...

Hari tanpa beg plastik nie dibuat untuk nak kurang kan penggunaan bag plastik lagipun kira selamat kan bumi kita nie.....sebab untuk menyah hapus plastik adelah sangat rumit...So kerajaan ambik inisiatif untuk sedarkan orang ramai termasuk lah mima..Huuuuuuu 

Pengalaman pasal bag plastic nie pulak..mima ader lah pegi mydin pegi beli barang..time nak bayar tue mima terdengar orang marah-marah sebab mydin takmo bagi plastik....Huuuu kalau nak plastik kan kena bayar! tapi orang tu takmo bayar....lawak pun ada,kesian pun ada sebab orang tuh beli barang banyak sangat sangat....huuuuuu

Moral of the story: Jangan lupa beg extra untuk isi barang-barang yg anda beli..INGAT!! SABTU HARI TANPA BAG PLASTIK...
***********
WITH LOVE
cikmima

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb