Skip to main content

Resepi Best || telur bistik

Hye Semua,


Okay rasa dah lama tak shared resepi yang mudah tapi best gile......sesuai tuk spesis yang macam mima la..kita bukan tak reti masak ye tapi malas...erkkk boleh ke alasan macam tue....campak-campak je pun [macam pro kan?] huuuuu aishhh...akan ku kikis segala kemalasan yang ado.....takpe FM buleh ajor mima masak memasak..huhu

Bahan:
Ayam dah di potong kecik-kecik[sila ambik isi sahaja]
Telur
Cili Kering di blender
Sos Cili
Sos Tomato
Bawang Merah di hiris hiris halus
Bawang Putih
Kunyit
Gula
Garam
Minyak Masak

Cara Memasak:

1. Ayam + kunyit serbuk sikit + garam sikit..gaulkan sebati dalam mangkuk hayun....mangkuk la mangkuk
2. Kuali + minyak sikit....panas kan minyak dan masuk kan ayam....ayam tu masak la dalam 10 minit dan angkat ayam masuk dalam mangku balik.....
3. Pecahkan 2 biji telur dan campurkan dengan ayam yang dah digoreng kemudian goreng
4. Ambik kuali + minyak sikit then letak cili kering blender + cili sos + tomato sos + bawang besar + bawang putih...Garam sikit,gula sikit..kacau kuah tu sebati yup....bila dah diyakini masak...curah je kat atas telur yang dah digoreng as kuak bistik...
nyummmmmy......

sedap wei telur bistik nie...FM yang masak..mima tukang makan je...& selaku tukang kemas la...

tata

WITH LOVE
cikmima

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb