Skip to main content

Dah rezeki kau, nak buat macam mana??

Hye semua,


Sebut pasal derma, sedekah dan ikhlas sangat-sangat sinonim lah tiga perkataan ringkas dan padat nie... mana-mana pun pergi sekarang mesti ade je orang-orang yang akan menghulurkan tangan... nak atau tak, ye atau tidak as manusia yang normal yang mempunyai sedikit rasa kesian...mima tetap kan hulur jugak...

"Rezeki Tuhan Bagi" tu je yang mima pegang dan harap ape yang mima bagi tue even sedikit dapat jugak membantu.harap macam tue lah..sedikit kita bagi banyak lagi yang tuhan kan bagi tuk kita...yang penting ikhlas....
Dulu mima takut sangat bila orang datang dekat contoh nye...

  • Orang buta yang jual tisu + ade orng yang celik dan sehat
  • Budak-budak
  • Budak tahfiz
  • Orang Tua jual kerepek,bahulu & lain-lain
  • Lelaki bawak ayat-ayat al-quran

Memang mima memBATU lah kat situ...sebab dah macam-macam kita dengar pasal pemintak sedekah.yang paling famous is...

  • Dorang nie ade sindeket
  • Peminta sedekah dapat pendapat 3k sebulan
  • Mereka nie sehat....
  • Sempurna tubuh badan [ada kaki,tangan,kepala dan badan]

Tapi sekarang semua cerita-cerita tue mima tolak ketepi sebab mungkin dah takdir diorang dapat duit dengan cara macam nie..halal or tak mima pun tak pasti yang penting part mima.mima ikhlas.....guna dengan sebaiknya dan harap kehidupan kalian akan datang kan lebih baik..amin...

p/s: nilai berapa banyak kita bagi tue tak penting, even sikit sangat pun kalau kita ikhlas 10x ganda kita dapat balik.......

see yeah till next entry
tata

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb