Dah rezeki kau, nak buat macam mana??

Hye semua,


Sebut pasal derma, sedekah dan ikhlas sangat-sangat sinonim lah tiga perkataan ringkas dan padat nie... mana-mana pun pergi sekarang mesti ade je orang-orang yang akan menghulurkan tangan... nak atau tak, ye atau tidak as manusia yang normal yang mempunyai sedikit rasa kesian...mima tetap kan hulur jugak...

"Rezeki Tuhan Bagi" tu je yang mima pegang dan harap ape yang mima bagi tue even sedikit dapat jugak membantu.harap macam tue lah..sedikit kita bagi banyak lagi yang tuhan kan bagi tuk kita...yang penting ikhlas....
Dulu mima takut sangat bila orang datang dekat contoh nye...

  • Orang buta yang jual tisu + ade orng yang celik dan sehat
  • Budak-budak
  • Budak tahfiz
  • Orang Tua jual kerepek,bahulu & lain-lain
  • Lelaki bawak ayat-ayat al-quran

Memang mima memBATU lah kat situ...sebab dah macam-macam kita dengar pasal pemintak sedekah.yang paling famous is...

  • Dorang nie ade sindeket
  • Peminta sedekah dapat pendapat 3k sebulan
  • Mereka nie sehat....
  • Sempurna tubuh badan [ada kaki,tangan,kepala dan badan]

Tapi sekarang semua cerita-cerita tue mima tolak ketepi sebab mungkin dah takdir diorang dapat duit dengan cara macam nie..halal or tak mima pun tak pasti yang penting part mima.mima ikhlas.....guna dengan sebaiknya dan harap kehidupan kalian akan datang kan lebih baik..amin...

p/s: nilai berapa banyak kita bagi tue tak penting, even sikit sangat pun kalau kita ikhlas 10x ganda kita dapat balik.......

see yeah till next entry
tata

Comments

Popular Posts