Skip to main content

Kenali Photographer korang....

Hye semua,
Ekseennnn nak lebih

Macam mana cara anda untuk berkomunikasi dengan fotographer.... mima datang membantu hehehe... mima cuba letak diri mima sebagai seorang pengantin a.k.a pelanggan.... kenapa komunikasi penting?? sebabnya bila jiwa anda dan jiwa photog anda bersatu dan saling memahami dari situ lah timbul cinta....cintakan gambar anda....lihat dan jatuh cinta with piece of work! [ape ko meraban mima]

Kenali diri anda sendiri
Sebagai customer anda jugak perlu tahu minat anda...nak jenis gambar macam mana....ala-ala vintage mcm tue ke..nak gambar pose jauh with lanskap ke or gambar dekat je dengan anda ke.sebab lain photog lain jugak cara mereka...anda kena ingat! tak semua orang menghasilkan kerja yang sama......

Point 1 = Kenalpasti gambar yang macam mana korang nak

Pekena Kopi
Jumpa dan berkenalan lah dengan photog korang...untuk yang ada time lah sebab menda nie penting coz korang boleh tau photog korang nie jenis yang macam mana...jenis senang bergaul ke, banyak mulut ke...so biar korang selesa dan photog selesa....lepas tue boleh lah share pendapat...

Point 2 = Jadi photog anda sebagai Kawan bertepuk tampar [mesraaaaaaa]

Sorang, Dua Maybe Tiga orang........Ermmm  Empat boleh?
Sorang cukup lah....tapi kalau majlis tue besar dan korang banyak duit.....dua dah sangat memadai....ingat tak yah lah ramai-ramai sangat...sebab yang official je korang ambik empat yang non official lagik?? last2 gambar korang tue memang belambak gambar photog lah...haha dah le duit banyak keluar....lepas tuh mendapat la gambar-gambar makan hati.....sape susah? akak jugak....

Point 3 = 1 atau 2 orang photog dah cukup!


Jangan malu, Ekspresikan Dirimu
Ahaaaa, duit dah keluar..photog dah sempoi...alih-alih korang yang malu-malu nak posing infront of Canon...nak-nak pulak paidimarkdua[5D mark 11] hahahaha aishhh memang rugi sepanjang umur mu lah cik kak.... Relax je...anggap je sehari korang menjadi retis bidang terjun so posing pun bukan la susah sangat....pose pose yang intimate,yang sweets nye lahai, pose romantik........

Point 4 = Berani,Ekspresikan dirimu & selesa

sekian terima kasih

see yeah till next entry
tata

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb