Skip to main content

Photographer wanna be - part 1

Hye korang,

Untuk menjadi seorang photographer korang kena lah ada barang-barang yang berikut:
  • dslr nikon/canon [dua jenama yang glamour di msia untuk kegunaan photog wanna be]
  • charge batery camera [wajib ada]
  • lap top [wajib ada photoshop]
  • Internet
  • FACEBOOK [advantage jugak yang ada flick, dan segala macam yang lain untuk tunjuk hasil kerja]
  • lense yang patut ado - kit lense + 50mm 1.8 [hahaha sebab mima pun ade ni je]
Selain barang-barang gadget yang ada korang perlulah searching segala macam info tetang camera,cara penggunaan dan kalau nak lagi senang amik class photography dengan senior-senior photographer lagi mudah add je diorang kat FB...

ape yang korang perlu buat sebelum tangkap gambar:
  • Searhing by google image tetang ape yang korang nak shoot...kebanyakkan mima akan search "save the date", wedding, pre wedding tak pun engagement photography [sebab more to wedding]
  • tengok hasil kerja orang lain dari segi komposition
  • posses yang sesuai untuk gambar yang nak di ambil...

p/s: mima adalah salah seorang photog wanna be jugak.sebab baru je dapat camera canon 50D from FM... dan mima akan shared serba sedikit yang mima tahu.kalau salah tolong betulkan yup.

thanks for read my entry,
love u alls.

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb