Skip to main content

Photographer wanna be - part 3

Hye korang,

idola? disebabkan bidang photography nie ada banyak cabangnye so mesti setiap ape cabang yang di pilih tu ada idola korang yang tersendiri..kalau tak tahu find it one  lah....cara nye dengan nilai hasil kerja PRO PRO.....MENILAI hasil kerja orang bukan bererti kita PRO tapi ikut rasa dan minat kita nak gambar yang macam mne....

Selalunya mima hanya akan searching kat goolgle tengok gambar-gambar overseas...colour gambar dorang nampak mewah...ade banyak gambar mima save untuk review dorang punye komposition... lets mima shared ngan korang antara PRO PRO overseas yang banyak gambar kat google...

  • Caroline Tran
  • Simply Bloom
  • Jesica clair
  • Green Shoes [kalau tak silap lah] - gambar dorang pun best
Kalau yang dalam m'sia pulak korang mesti lah kenal
  • Saiful Nang
Tapi yang mima sangat minat is artwork [yang mima kenal lah ye]
Fariz muhazir [Fantastic Moment Studio]
Rashidah ahmad [Look It Love]
&
Yang last skali mima suke suke suke tengok is
Qayyum Saberon [qayyum studio]

Kenapa sy suka gambar mereka...why why? meyh bg rumusan sikit lah ye...
FM - gambar -gambar yang buat orang rasa nak kawin 2 3 or 4....hahaha btul lah gambar awak ade jiwa..

RA - gambar - gambar yang sangat sweet untuk dilihat

QS - Gambar2 yang unik dan yang tak tercapai akal ku...huuuu

hehehe sorry lah kalau salah bagi rumusan.dalam industri fotografi ni terlalu lah banyak fotographer dan setiap hari ada lah fotographer baru tapi yang membezakan setiap fotographer adalah hasil seni mereka.."ADA MATA, ADA HATI" jadi anda nilaikan lah sendiri..[macam pantun pulek]

see yeah till next entry


Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb