Skip to main content

Bukan sekadar click camera........

Hye korang,

As salam, just nak share dengan korang semua apa yang sebenarnya photographer buat selain yang korang nampak dorang menekan shutter camera...

mungkin mima perlu buat short post2 entry2 yang berkaitan photography... to be a photographer bukan mudah.ye lah sekarang pun dah ramai photographer wanna be dan banyak orang mampu untuk miliki DSLR...dan semua orang nak nampak like a pro....hehe

Semalam nampak akak angkat ku "rashidah Ahmad" post kat FB dia...pasal nie...banyak jugak la comment yang berkaitan dan jgk yg xde kaitan..hik3

Fakta2 dibawah boleh dipercayai:

*Sorang photograper akan invest beriban-riban untuk ada gadjet[camera] yang super power

*Owh sangat tipu kalau yang ade basic lense boleh hasil kan gambar super power! munkin itu bukan gambar power tp editing power.....

*waktu tidur yang tak menentu sedangkan orang lain di ulik mimpi indah+berdengkur2.....[jeles]

*waktu makan yang tak menentu :)

*pelissssss jangan mintak kurang harga sebab harga tu pun kadang x boleh bayar balik untuk waktu indah bersama keluarga sepatutnye....huk3

*sebelum pegi shoot dorang akan reseach gambar2 berkaitan....macam nak pegi jawap exam tau....

*lepas habis session dorang perlu balik studio/rumah untuk transfer gambar apa yang patut sebelum gambar tu hilang...macam jaga emas berjuta2 dengan kata lain ini tanggungjawap kami tahu.

*Jawap email customer tak kira masa

*Jawap pertanyaan customer tak kira masa

*perlu marketing tak kira masa

*perlu pilih gambar dan edit untuk buat album tak kira masa

*Hantar album printing

*ambik printing yang dah siap

*hantar kat client

*burn dvd

*update calendar

*bincang pasal session kalau ada konsep.bagi idea, cadangan.

* komunikasi dengan customer

banyak sangat...terlalu banyak sampai kan otak mima jammed 2 3 hari sebab sekarang banyak album yang nak kena siapkan...to all customer fahamilah isi hati..bukan kami tak nak bagi album cepat2 tapi waktu dan masa kami.... kadang nak makan pun tak sempat....even hujung tahun ni our big day....satu pe pun kami x plan lg....wahaaaaa....sadis....

tapi kami sangat bersyukur Alhamdullilah makin hari makin ramai orang nampak hasil karya FM..alhamdullilah masih ada yang nak hire kami jadi oficial photographer...

Semua penat lelah akan terbayar dengan ucapan Terima Kasih korang...cepat cakap terima kasih...

ok bye

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb