Skip to main content

Cara Ajar Waktu siang dan malam kepada bayi baru lahir

Hai mima nak share pengalaman mima
ajar byash untuk kenal waktu siang dan malam masa dia baru lahir

Tips waktu siang
1.waktu siang kena letak dia di tempat yang terang
2.buat bunyi-bunyian - macam bunyi kita tengah mengemas, memasak or bunyi tv dan radio
3.setiap 2jam kejutkan dia untuk bagi susu
4.panggil-panggil nama dia

Tips waktu malam
1.biar kan dia di tempat yang gelap
2.kurang kan bunyi bising
3. yang ni macam kejam sikit la - biarkan baby nangis waktu tengah mlm kalau dia lapar - incase kuat sangat nangis tu baru la bagi susu.

tips yang last tu mima praktikan dari byash lahir lagi... jadi bila dia tau tu waktu malam insyallah dia tak berjaga 2 3pagi untuk menyusu...

tapi dalam tempoh 2 3weeks jugak dia nak biasa kn keadaan malam dan siang tu. bergantung pada bayi anda jugak.. mima ni mungkin bernasib baik agaknye dapat byash yg menyusu 12pm lpas tu pukul 7pagi baru dia merengek nak susu....tq baby, mummy tido lena....hihi

dan sekarang bash just bagi susu sebelum tido, dan dia akan bangun waktu daddy dia nak pergi kerja...

tq sudi baca
Muachhhh

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb