Skip to main content

Saya Mummy Yang Bekerja Dari Rumah

hi,
sibambam cikebom cikebom suke nawwww
Mima start terpikir nak berenti kerja lepas bertunang dengan FM, sebab masa tu dah start tolong dia design album client dia kadang tido pukul 3pagi nak kejar dateline *almaklum kerja last minute* huhu.. pastu cerewet pulak orang tua tu. kita dah siapkan dia complain pulak lagi pastu nak layan client complain lagi... pengsan la macam ni

Bukan senang sebenarnya nak start bekerja dari rumah. Banyak benefit masa bekerja yang terpaksa dilepaskan. Gaji tetap tiap bulan pun kena *bai bai* Tapi alhamdulillah ada je punca rezeki lain yang datang sebab sekarang mima buat biznes by online. lebih kepada printing item

Selalu mima cakap kat diri sendiri yang "kalau nak lebih kita kena lah buat kerja lebih" sebab walaupun kerja sendiri mima tetap ada expenses yang tiap bulan nak kena bayar. kira punya kira dalam RM1000 jugak kena ada untuk bayar itu ini *ni keperluan sendiri ye*

Kerja dari rumah ni yang bestnya dapat tengok byash membesar depan mata, masa pun kita boleh decide sendiri nak buat itu ini. semua keputusan kita yang decide sendiri. nak tongang terbalik pun boleh cuma kerja rumah kena la kemas rapi sebelum FM balik kerja...

Sekarang ni baru ade satu askar, bulan 5 nanti tambah lagi satu askar hihihi harap mampu la nak handle dua orang budak dan bizness dan rumah lagi kan. Nasib byash jenis tak banyak kerenah sangat. dia boleh main mainan dia sesorang dan tengok youtube *simple leaning la, barney l, abc la*cukup time susu, cukup time tido...

askar satu
ok lah byash pun dah bangun tido.. masa untuk mandi dan bagi makan..

^thanks sudi baca

Comments

eima said…
goodluck ...
jd surirumah dan handle bisnes adalah lebih hebat dr kerja di opis ... kami tak mampu nk HW sepenuh masa ... dok hari cuti saje pun mmg penat gile dah

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb