Skip to main content

HMFD, sila pergi main jauh jauh

Hye korang,

klinik 24jam
Memang setiap hari rutin budak - budak ni bangun pagi dorang kena mandi. Bila mandi memang wajib gosok gigi(kalau mamy ingat) tapi dorang dah terbiasa kan, masuk toilet memang cari berus gigi terus.

Bila mima nak gosok gigi tu suh farrel bukak mulut dikkkkkk, brush ur teeth. kedudukan mima tinggi sikit jadi farrel memang kena dongak sambil bukak mulut. Ahhhh sudah ape benda pulak tu? ULSER! kecik kecik dan banyak kat langit-langit. Check kat  byash ahhh sudah pun ada

Terus jerit FM suh bangun bawak kids pegi klinik, memandang kan ahad 2 klinik yang selalu ktorang pergi tutup. Terus bawak ke klinik 24jam. Jumpa je doc tunjuk ulser,pastu baru perasaan yang ade biji2 kat tangan kaki farrel. Rasa macam JAHATNYA MUMMY macam mana boleh tak perasaan anak sakit, UWAAAAA.........

So doc bagi ubat demam/tahan sakit, ubat sapu ulser, krim sapu luar.Bertabah la ye anak - anak KUARANTIN!


Yang masalahnya sekarang ni firash jenis pilih makan, yang lembik2 tak suka makan. Memang mima kena paksa dia makan kalau tak dia tutup rapat mulut tu aishhhhh la anak

HMFD noted:
  • Mula untuk jaga kebersihan dari buat susu, poo poo & makan
  • Minum Air banyak
  • Buatkan sup ayam
Lepastu ada orang share kat mima kalau nak bg kurang sakit ulser boleh cari "ALOCLAIR PLUS SPRAY" . mima dah whatsapp FM mintak dia belikan. Kena pantau kids pulak sekarang ni, Harap sakit tak lama

Alhamdullilah lepas 2-3 hari ulser makin surut, yang byash di kena teruk sikit kat lidah ada 5 ulser. Bebebrapa hari jugak la dia tak nak cakap ngan mummy uuuu.... susu pun mima kna pegang hanger acah2 nak pukul kalau tak memang dia gerun nak masuk apa-apa dalam mulut dia tuh



Farrel sehat dulu, nyummy nyummy

^Tq sudi baca

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb