Skip to main content

Travel 2017 | Lexis, Port Dickson

A post shared by Rosmima Razak (@rosmimarazak) on


Salam,

Anak dah dua ni nak update blog bercintanya, tapi minat nak share cerita tu fuhhh menebal weh, setebalnya cintaku padamu eh! hehe

Awal tahun haritu duk bosan plan nak pegi bercuti tapi taknak jauh-jauh. nak travel jauh tu bercinta sikit, dulu masa FM buat shoot wedding puas dah berjalan jauh-jauh. Bila teringat balik travvel jauh tu semua kenangan yang tak kan dilupakan.Lagipun otak mima ni suka pikir yang bukan -bukan. ye la asik kalau kalau kalau

Lepas dari rockbund fishing chalet, minat memancing FM tu makin menjadi-jadi. jadinya next destinasi pun kita pikirkan untuk dia la supaya tak bosan.

Kita pegi tak jauh pun. PD sajo.

A post shared by Rosmima Razak (@rosmimarazak) on

Sebelum ke lexis ni mima dah siap prepare makanan, ikut yang orang share pasal tempat ni, kalau dah masuk ke bilik agak jauh nak menapak ke luar. kita duk pun tak lama,jadinya kita berkurung la dalam bilik 2Hari, 1Malam.

Hari yang first sampai tu, kitorang sampai petang sebabnya duk mencari perangkap ketam, berangan la kut dapat ketam, FM pulak dah ready pancing dia

BILIK
Masuk je bilik tu ada ruang bathroom besar, ade jakuzi, ada dua toilet, satu toilet yang utk melepaskan hajat yang beso, satu lagi shower mandi. Yang tempat shower tu atapnya boleh bukak tengok langit MOTIP? mandi sambil tgok langit? haha

Lepas tu ada lagi satu pintu, ke bilik katil queen dua hokeyh, rasa macam rugi tak ajak orang lain baru la meriah kan. pastu ada balcony disini la tempat FM nak memancing. sampai je dia pun tak sabar

HASIL MEMANCING
dapatla ketam 3 ekor, sebab ikut kata pekerja chalet ni, ada nelayan pasang pukat belah laut nak masuk ke lexis, jadi semua ikan dah dikepung tak boleh masuk. Mima rasa pihak lexis kena la buat tindakan ke ape untuk nak kekalkan orang datang ke hotel dorang

Ada la dapat ikan seko tp comel je la. tak sampai hati nak makan oi, ketam tu je kitorang bawak balik esoknya mima masak gulai lomak cili api

KIDS
Kids pun happy sebab kononnya ade swimming pool dalam bilik, kejap-kejap berendam sampai kembang, dah habis berendam dorang makan pastu tidooooooo. esok bangun berendam lagi

sekian
Tq,sudi baca

Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb