Skip to main content

Travel 2017 | The Nahara Camp

Assalamualaikum,
Kalau anda tinggal di Kuala Lumpur, dan cari tempat nak berhujung minggu, tak nak jauh dan tak nak serabut dengan hutan bangunan boleh lepak dan chill di Nahara.Tak jauh Kalumpang je dalam 45minit dari Kuala Lumpur


Kali ni kita camping bawak family Onald, Gerak dari studio,subang bestari pukul 6 pagi dan terus ke cheras utk pick up Onald, Ila & Elisa. dari cheras masuk higway ke exit Tanjung Malim.

Sampai je Nahara camp, sebab kan first yang sampai jadi kitaorang boleh pilih spot camping yang cun. Jadi kitoarang pilih betul-betul tepi sungai.


Bayaran
Dewasa RM7 seorang
Kanak-Kanak
*Bawah 5tahun percuma
Campsite RM25

Dah park kereta pasang khemah, Kids main pasir. FM & onald keluar balik pegi beli barang basah. heee... Tapi kali ni banyak barang terlupa & tertingal. Memang kena ada list barang untuk bawak each camping supaya FM tak masam muka. kakakakaka ampunnnnn

FM masak menu tengah hari ayam goreng + sup sayur + telor dadar. Alhamdullilah kenyang kita sambung mandi sungai. Air sungai sejukkkkkkkkk gila. Byash pulak tetiba badan panas demam. terus melepek (memang boring la kalau dia tak aktif) bagi ubat demam dan bagi di berehat.




FM duk tengok orang memancing, dia pun panas terus keluar beli pancing kecik sekadar untuk melepas kan hajat nak memancing dapat la ikan tengas. Ikan tu buat goreng sedap tapi tak terpikir jadi dia lepas kan je balik

Malam, FM buat bbq bakar ayam dan masak nasi goreng. Dalam hutan,tepi sungai cani kalau masak apa pun sedap. Kenyang Alhamdullilah. Air sungai pulak deras tetiba rupanya kepala air. walaupun spot khemah tepi sungai tapi ada tembok jadi air tak sampai ke bahagian khemah. tapi nak tidur pun pkir selamat ke idokkkk?

Esok pagi nya geng-geng #DZFR datang, bawak breakfast. meriah. dan kita surprise birthday dayah sekali. Happy Birthday Dayah *kiss *kiss

Sambung mandi manda sampai ke petang, lepas tu start packing barang-barang dan pulang ke sarang
Thank you semua yang datang
yang memeriahkan suasana
jangan serik tau kalau aku ajak camping




Comments

Popular posts from this blog

1st GIVEAWAY "moment to be remember"

Hye Semua, okay kali nie mima pulak nak buat Giveaway... Ni kali pertama mima buat sebab ade sponsor dari FM theweddingphotog ... tanpa dia xade lah Giveaway nie... So kawan-kawan.... Anda semua dijemput untuk join giveaway nie dengan SYARAT-SYARAT dan TERMA yang ditetapkan... [alamak aii macam serius je bunyi kan] Jadi follower blog mima sebab nanti senang kalau ada apa-apa update tentang giveaway nie.... Add FM di FB beliau -->   Fariz Muhazir Theweddingphotogs   Letak GAMBAR anda dan pasangan yang paling romantik dan menarik tertarik kau memang d'boMM Letak Picture GiveAway diatas dalam Post Entry anda dan di SideBar Dan mintak sangat sangat link kan balik ke blog mima okeh... Sila tulis ayat yang boleh membuatkan anda menang " Saya perlukan giveaway ni sebab.............. " Tingalkan link post entry dia bahagian comment Terima kasih untuk sesiapa yang menyertai pertandingan nie...Tarikh tutup adalah Pada 31 MAY 2011 bersamaan pada hari SELASA..... Hadiah...

Segmen || GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

Yeaaahhhhh....mima nak join yang nie...... segmen gegar blog 1 ribu untuk bulan april... rajin betul abg ben nie nak mengumpul blog sebanyak seribu blog link url... so sape yang berminat meyh la join sekaki yup tekan SINI ************* WITH LOVE cikmima

Party Things order by dayah

sticker size 1.5inch hello kitty theme 300psc banner birthday hello kitty theme HAPPY BIRTHDAY NUR ZARA AZZALEA Thanks order beb